Monday 26 November 2012

Jadikanlah Aku Pembawa Damai

P    Tuhan, jadikanlah aku pembawa damai.
      Bila terjadi kebencian,
U    jadikanlah aku pembawa cintakasih.

P    Bila terjadi penghinaan,
U    jadikanlah aku pembawa pengampunan.

P    Bila terjadi perselisihan,
U    jadikanlah aku pembawa kerukunan.


P    Bila terjadikebimbangan,
U    jadikanlah aku pembawa kepastian.

P    Bila terjadi kesesatan,
U    jadikanlah aku pembawa kebenaran.

P    Bila terjadi kecemasan,
U    jadikanlah aku pembawa harapan.

P    Bila terjadi kesedihan,
U    jadikanlah aku pembawa kegembiraan.

P    Bila terjadi kegelapan,
U    jadikanlah aku pembawa terang.

P    Tuhan, semoga aku lebih ingin menghibur daripada dihibur, memahami
      daripada dipahami, mencinta daripada dicintai.
U    Sebab dengan memberi aku menerima,
      dengan mengampuni aku diampuni,
      dengan mati suci aku bangkit lagi,
      untuk hidup selama-lamanya.



Sumber : Puji Syukur nomer 221

0 comments:

Post a Comment